מוזמנים להכיר את הספר החדש שלנו "החופש הכלכלי שלך"

כשעוצרים, מתקדמים מהר יותר!

בספרו השראה יומית כותב רובין שארמה “אם אינכם מנהלים את החיים, יש לחיים הרגל לנהל אתכם. והימים חולפים והופכים לשבועות והשבועות לחודשים, ולפני שתשימו לב יסתיימו החיים. החיים די קצרים – ולא משנה כמה שנים תזכו לחיות. כהרף עין נהיה עפר ואפר”. את הלקח הזה למדתי על בשרי כבר לפני 10 שנים, כאשר בעלי עמוס ז”ל נהרג בתאונת עבודה עוד בטרם מלאו לו 29 שנים. מכה פתאומית זו היא שעצרה את חיי והביאה אותי לשאול שאלות על מי אני ומה אני רוצה להשיג בחיי. שאלות לא פשוטות בכלל… במיוחד למי שחווה כזה חוסר שליטה על חייו כמו מוות פתאומי. יחד עם זאת – בדיוק אותה פתאומיות היא זו שהעצימה בי תחושת הזמניות בעולם והצורך למצות כל רגע ורגע כי לעולם אין לדעת כמה זמן נשאר לנו…
לעיתים – אנו זקוקים לאירוע כלשהו, משהו חיצוני שיגרום לנו לעצור ולחשוב. לרוב אלו דברים קשים שקורים לנו, כמו במקרה שלי, פטירה פתאומית של אדם אהוב. אותה עצירה, כאמור, היא שגרמה לי להבין שעד לאותו רגע, עם כל האושר הגדול שחוויתי בחיים, לא באמת ניווטתי את חיי למקום של הגשמה ושלמות, אלא התנהלתי בעיקר כפי שציפו מ”הילדה החכמה והריאלית”…
היום, אני חיה כל יום בתחושה של שלמות, הגשמה והצלחה, והאושר הוא מסוג אחר לגמרי. הוא מנווט למקומות אליהם אני רוצה להגיע בחיי. ומה עשה עבורי את אותו הבדל?
בדיוק אותה עצירה!
היופי בעצירה הוא שניתן לבחור לעשותה בכל רגע ובכל יום נתון!
ובכל פעם כשעוצרים – מתקדמים מהר יותר!
הבעיה היא שעם מרוץ החיים היומיומי, לא תמיד אנו זוכרים לעשות זאת ובכל זאת זקוקים לתזכורת כלשהי על מנת לעצור. תחילתה של שנה, מהווה עבור רבים תזכורת זו. ובעלון זה אני מבקשת להיות לכם לאותה תזכורת ולהזמין אתכם לעצור לרגע ולחשוב:
איזו הצלחה אתם מבקשים לעצמכם לשנת 2010 החדשה ולאחריה?
אני מניחה שבשלב זה אתם חושבים גם על שנים קודמות בהן בראש השנה (לועזי או עברי) הבטחתם לעצמכם לעשות שינוי “עד סוף השנה ארד 5 קילו”, “השנה אחליף את מקום העבודה שלי” והדבר בכל זאת לא קרה… אז למה שהשנה זה יהיה אחרת? ובכן, להחליט ולהבטיח, לצערנו, זה לא תמיד מספיק. חשוב להתכוונן ולבנות תוכנית פעולה. בדיוק כפי שאם אני רוצה להגיע למקום מסוים שטרם הייתי בו, עלי לתכנן את מסלול הנסיעה, לבנות את הדרך הקצרה והטובה ביותר עבורי, זו שככל הנראה לא צפויים בה פקקים, ויותר מכך – אף לבדוק דרכים חלופיות למקרה שאיילון תקוע….
בשנים האחרונות גיליתי שלאנשים רבים אין את הכלים הפרקטיים והפשוטים לבנות לעצמם תכנית פעולה, ולכן פעמים רבות, עם כל הרצון – תכניתם להצלחה אינה יוצאת לפועל. כצידה לדרך לשנת 2010, אני רוצה לחלוק איתכם כמה טיפים פשוטים ליישום, שיעזרו לכם להתחיל ולהגדיר תכנית פעולה שתתווה לכם את הדרך להגיע ליעד ולהצלחה בהם אתם חפצים:  
1. לפני הכל – אני מזמינה אתכם לעצור ולהגדיר לעצמכם יעד.
להזכירכם, כשעוצרים – מתקדמים מהר יותר!  אתם יכולים להגדיר יעד גדול או יעד קטן.
זה יכול להיות יעד בכל תחום שהוא: בעבודה, בזוגיות, מול עצמכם, ברמה חברתית, משפחתית, כלכלית – העיקר שיהיה משמעותי עבורכם ויספק לכם כיוון ותשוקה.
2. חשוב להבין מהי המשמעות של היעד עבורכם.
נניח שבחרתם  “אני רוצה להרגיש סיפוק בעבודתי”. שאלו את עצמכם – מהו סיפוק בעבודה עבורכם? ייתכן מאוד שעבור אדם אחד ” סיפוק” משמעו לנהל צוות, ועבור אדם שני “סיפוק” זה לנהל את עצמו ולא אחרים.
3. חשוב להגדיר מדד להצלחה.
למשל, אם היעד שבחרתם הוא “עושר” –  כמה “עושר” ייחשב עבורכם להצלחה?
4. חשוב להגדיר לוח זמנים מדויק שבו אתם רוצים להשיג את יעדיכם.
למשל: משכורת של 20,000 ₪ בכל חודש החל מיוני 2010.
5. חשוב להעלות זאת על הכתב.
וזאת למה? קודם כל, זה ישחרר אתכם מהצורך לזכור בעל פה וכך יתפנו לכם עתודות חשיבה,
תכנון וזיכרון. שנית, הדברים יהיו רשומים לפניכם ויזכירו לכם בכל הזדמנות את היעד המיוחל.
זאת ועוד, כאשר אנו מעלים את הדברים על הכתב זהו מעין חוזה, מחויבות בינינו לבין עצמנו
שתקפה יותר מאשר “סתם מילים ברוח”.
חמישה טיפים אלה הם ההתחלה, אך הצעד הראשון והחשוב בדרככם בשנה החדשה לחיים מתוכננים, בעלי כיוון והצלחה. ועכשיו כשהכדור (והטיפים) בידיים שלכם, אסיים בהמשך דבריו של רובין שארמה: “הפסיקו לחיות את חייכם כברירת מחדל והתחילו לחיות לפי תכנון. חזרו למשחק והיו פעילים ביצירת המציאות העשירה ביותר, שבעומק לבכם אתם יודעים שאותם נועדתם לברוא”.
 

קבלו מתנה - דו"ח 7 תובנות הבסיס שיעלו אתכם על הדרך לחופש כלכלי
הפוסטים האחרונים שלנו:
קבלו מתנה - דו"ח 7 תובנות הבסיס שיעלו אתכם על הדרך לחופש כלכלי

הספר החדש שלנו במחיר השקה מיוחד בפרויקט מימון המון עם תשורות מיוחדות.

דילוג לתוכן