מוזמנים להכיר את הספר החדש שלנו "החופש הכלכלי שלך"

חברתי הטובה ביותר

אמצע החופש הגדול והחום בחוץ רק ממשיך וממשיך לעלות. אנשים שאני פוגשת במסגרות השונות של חיי, בין אם במסגרות עסקיות או אישיות, במפגשי נטוורקינג, בגן הילדים – מתחילים לא פעם את השיחה ב”אוי, איזה סיוט החום הזה” או “מתי כבר אוגוסט יסתיים, הלקוחות שלי בתרדמת”, או “נמאס לי כל יום להעסיק מחדש את הילדים”… השבוע החלטתי לשים פוקוס על עניין התלונות והטרוניות, וספרתי כמה מהשיחות הסובבות אותי מתחילות במשפטים מהסוג הזה. (אני מזמינה אתכם לנסות לנחש….). 
אחרי 20 שיחות, מתוכן (16!!!) התחילו בתלונה – אני מודה שנשברתי והפסקתי לספור. שאלתי את עצמי מה לעזאזל קורה פה? האם זה קשור לחופש הגדול? לחום הגדול? או למשהו גדול אחר? כי 16 מתוך 20 זה 80 אחוז!! 80 אחוז מהשיחות שלנו מתחילות בקיטורים. ואפילו לא ספרתי את אלה שמתחילות נחמד ואח”כ עוברות לקיטורים.
כמי שמאמינה במשפט “השינוי מתחיל בתוכי”, החלטתי קודם כל לעשות בדק בית ולבדוק מהם הדברים עליהם אני מקטרת. כן, גם לי יש כאלה, במיוחד בשעת הצהרים החמה כשאני יוצאת ברגל לאסוף את ילדתי מהגן והזיעה נוטפת לי בכל מיני מקומות בגוף.. אחרי שראיתי את הרשימה, החלטתי להזמין לעזרתי חברה טובה שאת ההיכרות איתה העמקתי מאוד בשנים האחרונות, וביקשתי ממנה להיות נוכחת גם בעלון זה של חודש אוגוסט.
לחברתי הטובה קוראים הוקרה. כן, שם מוזר, השם השני שלה הוא הודיה.
הוקרה היא זו המזכירה לי את כל הדברים הטובים והנפלאים שיש לי בחיי ותמיד מעלה חיוך גדול ונפלא על פני.
הוקרה מאמינה במספר “כללים” אותם אני מניחה ששמעתם, אבל אספר לכם עליהם בכל זאת. תמיד טוב להיזכר…
1. בן האדם מתפתח ולומד הכי טוב דרך הוקרה. תסתכלו למשל על תינוק שלומד ללכת. בכל פעם שהוא מנסה ונופל, אנחנו מעודדים ומחזקים אותו על עצם זה שהוא ניסה. גם אם נפל. עידוד זה הוא שגורם לו לנסות שוב ושוב עד שהוא מצליח ללכת. אנחנו מעודדים אותו באופן מתלהב, פעמים רבות עם חיוך ומחיאות כפיים, והוא מרגיש הכי  מלך על זה שניסה ולכן מנסה שוב ושוב. וכשהוא מצליח – בכלל… אנחנו רצים ומביאים את מצלמת הווידיאו ומתעדים כל רגע….  אז למה אנחנו לא פועלים כך כלפי מבוגרים, וגרוע מכך – כלפי עצמנו? למה אנחנו בוחרים (כן, בוחרים!) להתייחס בעיקר לכישלונות, לאי הצלחה, לדברים שאין, לזה שחם מאוד, לזה ששוב צריך להעסיק את הילדים… נשמע מוכר?
2. דומה מושך דומה. כן,כן – לא טעיתי. אני יודעת שבמגנט זה עובד אחרת, אבל לחיים יש מגנט משלהם. כשאנחנו משדרים משהו שלילי לעולם ולאנשים שבו – שלילי חוזר אלינו. תחשבו על מישהו שמקלל אותנו בכביש – מיד אנחנו מתנמרים וכועסים. לעומת זאת חיוך של אדם אלינו, אפילו אם אין לנו מושג מה עומד מאחורי זה, באופן אוטומטי מרכך משהו מהחומות שלנו ומעלה חיוך על פנינו.
3. לראות את חצי הכוס המלאה. אני מניחה שחלקכם מהנהנים בראש ואומרים “נו,טוב, שמענו עליך”. אכן המשפט הזה נשמע קצת שחוק. קצת לא רלוונטי, ארכאי. אבל הוא כאן וקיים במלוא עוצמתו. כאשר אנו שמים דגש על חצי הכוס הריקה, על כל ה”אין” שלנו – אנו מושכים לחיינו “אין” נוסף. (זה עפ”י חוק הדומה מושך דומה). ייתכן ויגיעו גם דברים נוספים טובים ונפלאים עבורנו, אך אנו כל כך מכווננים על ה”אין” שרק אותו נראה (זו חצי הכוס הריקה)… בנוסף, ייתכן ואותו דבר שנדמה לנו שהוא “שלילי”, יתגלה כהזדמנות מצוינת עבורנו. רובין שארמה, מעצים ואומר ש”פצעיכם יכולים להפוך לחוכמה שלכם. כל אבן נגף יכולה להפוך לקרש קפיצה אם רק תבחרו בכך. צרות וטרגדיות מזמנות לבן האדם הזדמנות להפוך את חייו לטובים יותר”.
לא מזמן אמרה לי מתאמנת : “אבל אני לא יודעת איך לעשות את זה – ככה גדלתי כל חיי. בביקורת, בלראות את האין, בלראות מה לא הצליח ומה לא בסדר. אני פרפקציוניסטית. ככה זה אצלנו”. ובכן – התכווננות ל”יש” היא שריר כמו כל שריר אחר, וגם אותו ניתן באימון לתרגל ולחזק. זה לא פשוט. לא כך גידלו אותנו. אבל זה בהחלט אפשרי ומאוד מתגמל.
היום, יותר מכל יום אחר, אני מזמינה אתכם להתחיל ולתרגל ראיה חיובית זו, הוקרה והכרת תודה. ולמה היום?
כי כמו שכתבתי בהתחלה, נדמה שיש משהו באוויר, באוגוסט, בחופש, בחום שגורם לנו להיות קצת יותר שליליים מהרגיל. בנוסף, אוטוטו ספטמבר, תחילת השנה – ומיד נרוץ לתכנן תוכניות לשנה הבאה, עם בקשות למה שעוד אין לנו, למה שעוד לא השגנו וכדאי רגע לפני כן – לעצור ולהעצים דווקא את מה שכן השגנו. את מה שיש לנו. את כל הטוב שבחיים שלנו. להוקיר את הקיים ולהכיר תודה לאנשים סביבנו המכניסים את כל הטוב והשפע לחיינו. 
ואיך עושים זאת?
פשוט מאוד:  (ותרשו לי לרגע לנצל את הפיסקה הבאה להוקרה והכרת תודה אישית)תודה לצחי, מאיה ונועם – המאורות של חיי. בזכותכם אני קמה כל בוקר מאושרת והולכת לישון מאושרת לא פחות. לאמא שלי ולבני משפחתי – על האהבה והקשר הנפלא, לגופי ולבריאות שלי שמאפשרים לי כלי פיזי להגשים את חלומותיי, לחברים ולחברות שלי – בלעדיכם העולם היה משעמם. לקולגות שלי – שכיף לצמוח איתכם ולהביא את עצמי ואת העסק שלי למקומות נפלאים וחדשים. למתאמנים שלי – שמאפשרים לי לעסוק ולהתפרנס מהדבר שעושה לי הכי טוב בעולם. ולעצמי – על כל מה שאני מעזה להביא איתי לעולם. הרשימה עוד ארוכה, אבל ברשותכם אעצור כאן, לא לפני שאודה לכם, מאות האנשים הנפלאים שקוראים את העלון שלי והמסרים שלי ולעיתים גם מגיבים. אתם מחממים את ליבי בכל פעם מחדש.
ועכשיו תור כל אחד ואחת מכם: (*מנוסח בלשון זכר אך מיועד גם לכן נשים יקרות)
1. הכן רשימה “חיובית” – של כל הדברים בחייך עליהם אתה מכיר תודה.
2. הכן רשימה “שלילית” – של כל הדברים בחייך ש”שווים תלונה”.
* נקודה להסתכלות: איזו רשימה ארוכה יותר?
3. כעת עבור על כל הסעיפים ברשימה ה”שלילית” – ורשום כיצד הם מהווים דבר חיובי בחייך…!
4. כעת הוסף שורה אחרונה ובה טפח לעצמך על השכם והוסף שורה נוספת – על עצם זה שאתה רואה כל כך הרבה טוב בחייך. 🙂
תלה רשימות אלה במקום בו אתה יכול לראותן מדי יום.
יותר מכך, השאר ליד עט – איתו תוכל להרחיב את הרשימה. 
להעצמת החשיבה החיובית וראיית הטוב בחייך, התקשר עכשיו ונקבע פגישה: 054-4751553 

קבלו מתנה - דו"ח 7 תובנות הבסיס שיעלו אתכם על הדרך לחופש כלכלי
הפוסטים האחרונים שלנו:
קבלו מתנה - דו"ח 7 תובנות הבסיס שיעלו אתכם על הדרך לחופש כלכלי

הספר החדש שלנו במחיר השקה מיוחד בפרויקט מימון המון עם תשורות מיוחדות.

דילוג לתוכן